چگونه در صفحه کلید گوگل جی بورد سریعتر به سمبل ها دسترسی پیدا کنیم؟

اگر شما هم مثل من عادت دارید که در هنگام تایپ از نمادهای مختلفی استفاده کنید حتماً از اینکه در صفحه کلید گوگل جی بورد امکان دسترسی سریعتر به این سمبل ها وجود ندارد ناراحت بوده و ورود به یک پنل دیگر جهت استفاده از نمادهای موردنظر خسته تان می کند. اما خوشبختانه باید به شما بگوییم که این تنها تنظیم پیش فرض گوگل جی بورد بوده و قادر خواهید بود به راحتی از طریق تنظیمات این صفحه کلید، قابلیت دسترسی سریع به سمبل ها را فعال نمایید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را بصورت کامل با نحوه ی این کار آشنا کنیم.

 

جهت شروع صفحه کلید جی بورد (Gboard) را باز کرده و بر روی دکمه ای که با ضربه زدن روی آن، پنل سمبل ها ظاهر می شود یک ضربه طولانی بزنید. سه دکمه ی دایره ای شکل دیگر بر روی صفحه ظاهر می شود. اکنون بر روی شکل چرخ دنده (تنظیمات) ضربه زده و سپس گزینه ی Gboard keyboard settings را انتخاب نمایید.

 

 

شما همچنین می توانید این کار را به صورت مستقیم با ورود به اپلیکیشن Gboard در لیست برنامه های دستگاه خود انجام دهید. البته نیاز است تا گزینه آشکار بودن آن فعال باشد در غیر اینصورت همان روش بالا را اجرایی نمایید.

 

 

فرقی ندارد که از کدام یک روش های بالا استفاده کرده اید، در هر صورت صفحه تنظیمات جی بورد کیبورد را مشاهده خواهید کرد. هم اکنون وارد بخش Preferences شوید.

 

 

در لیستی که ظاهر می شود به دنبال گزینه ی Long press for symbols گشته و با ضربه زدن روی دکمه ی کنار آن، قابلیت مربوطه را فعال نمایید.

 

 

کار به اتمام رسیده و صفحه کلید شما که قبلاً بدین شکل بود :

 

 

به این شکل تبدیل می شود :

 

 

از این پس می توانید بر روی همان دکمه های حروف یک ضربه ی طولانی زده و سمبل مربوط به آن، که با سایز کوچک تر در بالا سمت راست هر دکمه نوشته شده است را تایپ کنید. زندگی چقدر آسان تر شده است، نه؟ امیدوارم که از این ترفند لذت برده باشید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 4.67
[ 3 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام