چگونه زبان تلگرام خود را با کمک ربات langbot فارسی کنیم؟

این روزها همه جا صحبت از اضافه شدن زبان فارسی به تلگرام است با این حال خبری رسمی درباره این موضوع منتشر نشده و واقعاً هم آنقدرها حائز اهمیت نمی باشد زیرا که امکان فارسی کردن پیام رسان تلگرام تا پیش از این هم وجود داشته و کار سختی هم نیست. اصولاً بحث ترجمه زبان اپلیکیشن ها در نزد توسعه دهندگان پیش پا افتاده است و همه چیز با یک فایل XML حل می شود. با این حال برای تلگرام نیز رباتی به نام langbot وجود دارد که فایل های ترجمه ی این پیام رسان از جمله زبان فارسی را در اختیارتان قرار می دهد تا با استفاده از آن قادر باشید به راحتی زبان تلگرام را با زبان موردنظر خود تغییر دهید. در ادامه ی مطلب به صورت کامل نحوه ی کار با این ربات و نصب زبان فارسی بر روی تلگرام اندروید و آی او اس را برایتان شرح خواهیم داد و همچنین خواهیم گفت که چگونه می توانید خودتان نیز به ترجمه شخصی برای تلگرام پرداخته و از واژه ها و جملات مورد علاقه ی خود در داخل آن استفاده کنید. با ما همراه باشید.

 

اول از هر چیزی نیاز است ربات langbot را پیدا کنید. بدین منظور می توانید به راحتی این نام را در بخش جستجوی تلگرام تایپ کرده یا اینکه وارد این لینک شوید. بعد از باز شدن صفحه ی چت این ربات بر روی دکمه ی START در پایین صفحه ضربه بزنید. سپس ربات به معرفی خود خواهد پرداخت و از شما می خواهد تا زبان موردنظر خود را انتخاب کنید. حال می توانید روی دکمه ی فارسی ضربه بزنید.

 

 

اکنون می توانید سیستم عامل دستگاه خود را انتخاب کنید تا فایل مربوط به آن برایتان ارسال شود. لازم به ذکر است که فعلاً این ربات برای نسخه ی دسکتاپ ترجمه ای در دسترس قرار نداده است اما نسخه اندروید و آی او اس به خوبی کار می کند.

 

 

حال با ضربه زدن روی فایلی که برایتان ارسال می شود آن را دانلود نمایید. بعد از دریافت این فایل بسیار کم حجم، بر روی علامت سه نقطه در سمت راست آن ضربه بزنید.

 

 

در منویی که ظاهر می شود بر روی گزینه ی Apply localization file ضربه بزنید. در صفحه ی بعد به بخش تنظیمات زبان تلگرام ارجاع داده می شوید و مشاهده خواهید کرد که گزینه ی Custom که همان زبان پارسی است که اکنون اضافه کردیم انتخاب شده است. کار تمام است و می توانید از این صفحه خارج شوید.

 

 

حال می توانید در محیط تلگرام چرخ بزنید و مشاهده کنید که همه چیز به زبان فارسی در آمده است. البته اگر برای نخستین بار مشاهده کردید که هنوز برخی موارد به زبان انگلیسی هستند کافیست یکبار اپلیکیشن را به صورت کامل از تنظیمات اندروید ببندید یا اینکه یکبار وارد بخش تنظیمات>زبان شده و یکبار زبان را بر روی انگلیسی و دوباره روی فارسی قرار دهید تا همه چیز کامل شود.

 

 

همچنین اگر برخی ترجمه ها به دلتان ننشست یا اینکه دوست داشتید آنها را با کلماتی که خودتان دوست دارید تغییر دهید کار بسیار راحت خواهد بود. کافیست فایل دانلود شده را بر روی کامپیوتر خود و با استفاده از نرم افزارهایی مثل نوت پد یا براکت باز کرده و به تغییر واژه ها بپردازید. در آخر فایل مربوطه را ذخیره کرده و بر روی تلگرام آپلود کنید. حال مرحله ی آخر در روش بالا را تکرار کرده و زبان شخصی خود را نصب نمایید.

 

 

امیدوارم که از این ترفند بسیار جذاب و کاربردی لذت برده باشید و خوشحال می شویم نظرات شما را درباره آن بشنویم.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 3.00
[ 2 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام