چگونه داده ی ردیف ها را در اکسل مرتب کنیم؟

سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
  • 3,794 views
  • 0

چگونه داده ی ردیف ها را در اکسل مرتب کنیم؟

مایکروسافت اکسل یک اپلیکیشن صفحه گسترده قدرتمند است که کمتر کسی پیدا می شود با آن آشنا نباشد. این نرم افزار به شما اجازه می دهد مقدار قابل توجهی از داده را پردازش کنید. می توانید آنها را مرتب کرده، فرمول اعمال کنید و از فرمت های ترکیبی به جهت خوانش سریعتر استفاده نمایید. اما اگر تاکنون با مرتب سازی داده ها در اکسل سر و کار داشته باشید متوجه شده اید که این کار تنها بر روی داده های موجود در ستون ها قابل اعمال است. اساساً بسیاری از کارها مثل مرتب سازی، فیلتر داده ها و… به صورت پیش فرض بر روی ستون های یک برگه اکسل انجام می گیرد. با این حال در بسیاری از مواقع ممکن است شما قصد داشته باشید تا داده های یک ردیف در اکسل را مرتب کنید و انجام آن هم کاری دشوار نخواهد بود. کافیست در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا شما را با نحوه مرتب سازی داده ی ردیف ها در اکسل آشنا کنیم.

 

فایل اکسل خود را باز کرده یا یک فایل جدید باز کرده و داده های خود را در هر جایی که می خواهید وارد نمایید. توجه داشته باشید که قرار است در این آموزش داده های یک ردیف را مرتب کنیم لذا داده ها همچون تصویر زیر در یک ردیف و در ستون های مختلف قرار می گیرند. حال شما می توانید این داده های موجود در ردیف ها را بر اساس ترتیب الفبایی از بالا به پایین مرتب کنید.

 

 

در نوار بالا وارد تب Data شده و سپس روی دکمه ی Sort کلیک کنید. یک پنجره ی جدید باز می شود که شامل چندین تب مختلف در بالای خود است. در سمت راست این تب ها بر روی دکمه ی Options کلیک کنید.

 

 

در این پنجره ی جدید، می توانید انتخاب کنید که داده ها چگونه مرتب شوند. از آنجایی که قصد داریم داده های یک ردیف مرتب شوند لذا گزینه ی Sort left to right را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه ی OK کلیک کرده تا به پنجره قبلی بازگردانده شوید.

 

 

در پنجره قبلی سه ستون به نام های ردیف (Row)، مرتب سازی بر اساس (Sort On)، ترتیب (Order) را مشاهده خواهید کرد. منوی کشویی اول یعنی Row را باز کرده و ردیفی که قصد دارید داده های آن را مرتب کنید انتخاب نمایید. اکنون با استفاده از دو منوی کشویی دیگر یعنی Sort On و Order نوع مرتب سازی را مشخص کنید. شما می توانید داده ها را بر اساس ارزش، رنگ فونت، رنگ سلول و آیکون سلول مرتب نمایید.

 

 

در آخر روی دکمه ی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود. توجه داشته باشید که این کار ها تنظیمات پیش فرض اکسل را تغییر نمی دهد و برای هر بار مرتب سازی داده های یک ردیف نیاز است این مراحل را تکرار نمایید. متاسفانه این قابلیت برای فیلترگذاری عمل نمی کند یعنی شما می توانید تنها بر روی ستون ها از فیلترها استفاده کنید و قابل تعمیم به ردیف ها نیستند. امیدوارم که این آموزش برایتان مفید واقع شده باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام