چگونه تاریخچه موقعیت های خود را در گوگل مپ مشاهده کنیم؟

گوگل مپ (Google Maps) دارای یک تایم لاین جذاب است که به شما اجازه می دهد تا مکان هایی که بازدید کرده اید را همراه با مسیر سفر خود مشاهده نمایید. این قابلیت دوباره در سال 2015 پیاده سازی شد و گوگل امکان این را اضافه کرد تا عکس های گرفته شده توسط شما یک در محل خاص را تطبیق داده و از سایر محل ها جدا کند. در نتیجه به کمک این امکان جدید می توانستید یک بررسی اجمالی بهتری بر سفرهای خود داشته باشید. اما اگر قصد داشته باشید تا نگاهی به فعالیت های هفته ای یا ماهانه ی خود داشته باشید، مرور تاریخچه ی گوگل مپ خود می تواند بهترین راه ممکن باشد. با این قابلیت قادر خواهید بود تا مسیرهای طی شده در روزهای موردنظر خود را همراه با جزئیات دقیق تر همچون مسافت و زمان مربوطه به آنها را مشاهده نمایید. با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ی این کار آشنا کنیم و اگر هم از ردیابی خود توسط گوگل ترسیده اید، نحوه ی غیر فعالسازی قابلیت مربوطه را برایتان شرح دهیم.

 

چگونه تاریخچه موقعیت های خود در گوگل مپ را مشاهده کنیم؟

1- اپلیکیشن Google Maps را اجرا نمایید.

2- بر روی دکمه ی بیشتر (شکل سه خط موازی) در گوشه ی بالا سمت چپ صفحه ضربه بزنید.

3- بر روی قسمت Your timeline ضربه بزنید.

4- هم اکنون روی آیکون تقویم در گوشه ی بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.

 

 

5- بر روی تقویم می توانید انگشت خود را به سمت راست یا چپ بکشید تا ماه انتخابی تغییر کند.

6- وقتیکه تاریخ موردنظر خود را پیدا کردید بر روی آن ضربه بزنید تا تاریخچه موقعیت های خود در آن روز را مشاهده کنید. با این کار شما مسیر سفر خود را به همراه مسافت و مدت زمان طی شده کلی را خواهید دید.

 

 

چگونه ردیابی موقعیت را غیر فعال کنیم؟

اگر به اطلاعات سفرهای پیشین خود علاقه مند هستید قطعاً تایم لاین گوگل مپ، یک قابلیت کاربردی و مفید خواهد بود. با این حال ممکن است فکر کنید که همیشه زیر نظر گوگل هستید و اگر برای اولین بار است که با این قابلیت آشنا شده اید از وجود آن وحشت زده شوید! در اینصورت خوشبختانه شما می توانید به راحتی ردیابی موقعیت های خود در گوگل مپ را غیر فعال نمایید. بدین منظور کافیست مراحل زیر را دنبال نمایید :

1- بعد از اجرای گوگل مپ بر روی دکمه ی بیشتر (شکل سه خط موازی) در گوشه ی بالا سمت چپ صفحه ضربه بزنید.

2- وارد بخش Settings شوید.

3- بر روی قسمت Personal content ضربه بزنید.

 

 

4- به دنبال قسمت Location Settings گشته و در زیر آن بر روی گزینه ای که می گوید تاریخچه موقعیت ها روشن است (Location History is on) ضربه بزنید.

5- لیستی از دستگاه های متصل به حساب گوگل کنونی شما نمایش داده می شود. برای غیر فعال سازی ردیابی در هر کدام از دستگاه های موجود در لیست، کافیست بر روی دکمه ی جلوی آن ضربه بزنید تا خاموش گردد.

 

 

اگر هم قصد دارید بصورت کلی قابلیت ردیابی موقعیت های خود را غیر فعال کنید می توانید گزینه ی اصلی یعنی Location History را خاموش کرده و سپس در پنجره ای که ظاهر می گردد بر روی دکمه ی OK ضربه بزنید.

این همه ی چیزهایی بود که نیاز داشتید درباره ی این قابلیت مهم گوگل مپ بدانید. خود من از اینکه توانستم جزئیات مکان هایی که رفته ام را ببینم شگفت زده شدم. برای شما چطور بود؟ آیا شما هم جزو وحشت زدگان بودید و قابلیت مربوطه را غیر فعال کردید یا اینکه به کمپانی گوگل اعتماد کامل دارید؟

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 1 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

صابر ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

سلام.
برای ایران تحریمه؟

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام