این ۵ مورد را قبل از نصب ویندوز ۱۰ چک کنید

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵
  • 6,433 views
  • 0

بعد از انتشار ویندوز 10 سوالات زیادی برای نصب این ویندوز ذهن کاربران را به خود مشغول کرد. در کنار دلایل موجود برای نصب ویندوز 10، نظیر سایر ویندوزها همواره مواردی را باید مدنظر داشت تا نصب ویندوز با موفقیت انجام شود. از طرفی برخی از کاربران نسخه های اصلی ویندوز 10 را با صرف هزینه نصب و راه اندازی می کنند و بنابراین قبل از نصب ویندوز 10  و جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه باید تجهیزات نرم افزار و سخت افزاری موجود را بررسی کرد. اگر قصد دارید ویندوز 10 را به تازگی نصب کنید، این 5 مورد را قبل از نصب ویندوز 10 چک کنید.

 

 

قبل از نصب ویندوز 10 به چه نکاتی توجه کنیم؟

Do This Before You Upgrade to Windows

سنجش سلامت ویندوز اطلاعاتی را در ارتباط با بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری ویندوز به کاربر می دهد و می تواند وضعیت فعلی سیستم خود را برای نصب ویندوز 10 بررسی نماید.

ظرفیت سخت افزاری سیستم خود را بررسی کنید

در صورتی که پیش از نصب ویندوز 10، از ویندوز 7 یا 8 استفاده میکردید، به احتمال زیاد مشکلی برای نصب ویندوز 10 نخواهید داشت. اما سخت افزارهای قدیمی معمولا ظرفیت لازم برای برای نصب ویندوز 10 ندارند. برای این که ظرفیت سخت افزاری سیستم خود را بسنجید، مایکروسافت بخشی را تحت عنوان Compatibility Appraiser در ویندوز ها پیش بینی کرده است تا به صورت خودکار سیستم بررسی شود و به کاربر اطلاع رسانی شود آیا ویندوز را آپدیت کند یا نه.

اگر پیغامی که دریافت می کنید اجازه به روز رسانی را به شما می دهد، سخت افزار شما سالم است.

 

قبل از نصب ویندوز 10 به چه نکاتی توجه کنیم؟

از درایور ها بک آپ گیری کنید

با نصب ویندوز جدید نمی توان دقیقا پیش بینی کرد که سیستم عامل جدید چه واکنشی را نسبت به درایور های قدیمی نشان می دهد.بدین منظور لازم است که درایورهای قدیمی ابتدا به روزرسانی و سپس بک آپ گیری شوند. برای به روزرسانی درایورها از ابزارهایی نظیر DriverBackup استفاده کنید. از درایورها بک آپ گیری کنید و سپس نسخه پشتیبان را در درایو امن و خالی ذخیره کنید.

دقت داشته باشید که درایورهای مهم نظیر کارت گرافیک را از سایت های سازنده اصلی دانلود کنید.

بعد از دانلود آخرین نسخه می توانید با مطالعه روش جلوگیری از آپدیت خودکار درایور های سخت افزاری در ویندوز ۱۰ امنیت سیستم خود را بالا ببرید.

 

قبل از نصب ویندوز 10 به چه نکاتی توجه کنیم؟

فضای خالی سیستم خود را چک کنید

ویندوز 10 به صورت خودکار و بدون اطلاع کاربر به روزرسانی میشود. این به روز رسانی همواره با دانلود فایل های اضافی و بیهوده ای همراه است که در مجموع فضای زیادی را طلب می کنند. کمبود فضا در سیستم نصب ویندوز 10 را کند تر می کند.

برای نصب ویندوز 10 حدود 16 گیگابایت فضای خالی در درایو C نیاز دارید. توصیه میشود که حدود 24 گیگابایت را در صورت امکان برای ویندوز 10 در نظر بگیرید؛ چرا که دانلود فایل های اضافی نزدیک به 5 گیگابایت فضا اشغال می کنند.

آنتی ویروس را غیرفعال کنید

همواره توصیه میشود که با آنتی ویروس ها و سد امنیتی فایروال سیستم خود را ایمن کنید؛ اما در نصب ویندوز 10 لازم است آنتی ویروس را غیرفعال یا ترجیحا از روی سسیستم پاک کرد. عملکرد آنتی ویروس با ویندوز 10 تداخل دارد و از نصب صحیح سیستم عامل جلوگیری میکند.

 از فایل ها، دیتا و تنظیمات بک آپ گیری کنید

نصب ویندوز 10 محیطی جدید و کاربر پسند را با سرعت عملکرد بهتر در اختیار کاربر قرار می دهد؛ اما سبب پاک شدن فایل ها و تنظیماتی که قبلا توسط کاربر روی سیستم شخصی سازی شده بود میشود. برای بازگردانی این تنظیمات و فایل ها و برنامه های ضروری در کامپیوتر خود، از برنامه ها و فایل ها بک آپ گیری کنید.

قبلا شیوه های بک آپ گیری در اندروید را معرفی کردیم؛ برای ویندوز نیز می توانید از Clone App و Windows 8 App Data Backup استفاده نمایید.

قبل از نصب ویندوز 10 به چه نکاتی توجه کنیم؟

تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید

علاوه برا موارد معرفی شده، طی نصب ویندوز 10، چه نکات دیگری را باید در نظر داشت و چه مواردی باید چک شود؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 2 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام