یکی از قابلیت های مفید و بسیار کاربردی سیستم عامل ویندوز، پشتیبانی از کلید های میانبر در قسمت های مختلف آن است. به عنوان مثال شما در فایل اسکپلورر، نوار وظیفه، برنامه هایی همانند Word و Paint و… می توانید از کلید های میانبر استفاده کنید. همچنین منوی استارت ویندوز 10 نیز از میانبر ها پشتیبانی کرده و شما می توانید از چند میانبر کارآمد در آن استفاده کنید.

در ترفند امروز تصمیم داریم به آموزش و معرفی کلید های میانبر منوی استارت ویندوز 10 به صورت تصویری بپردازیم. برای همین منظور در ادامه ی این مطلب همراه ترفندها باشید.

 

میانبر منوی استارت

 

معرفی 5 میانبر منوی استارت در ویندوز 10 به باعث بالارفتن سرعت عمل شما در کار با ویندوز خواهد شد:

 

باز کردن منوی استارت ویندوز 10 – Ctrl + Esc

بیشتر صفحه کلید ها، حتی ارزان ترین آن ها دارای حداقل یک کلید Windows هستند که با فشردن آن می توانید منوی استارت را در ویندوز های مختلف باز کنید.

حال در صورتی که صفحه کلید شما فاقد کلید Windows است می توانید با فشردن دو کلید ترکیبی Ctrl + Esc منوی استارت ویندوز 10 را باز کنید.

 

 

انتخاب و حرکت بین کاشی ها، پوشه ها و گروه ها – کلید های جهت دار

پس از اینکه با استفاده از کلید میانبر بالا، منوی استارت را باز نموید، حال می توانید با استفاده از کلید های جهت دار (بالا، پایین، چپ و راست) بین کاشی ها و پوشه ها حرکت کرده و آن ها را به حالت انتخاب در آورید.

با فشردن کلید Tab بین ستون ها جابه جا شوید و باز زدن کلید Enter کاشی و پوشه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

همچنین پس از اینکه با کلید های جهت دار کاشی مورد نظر خود را به حالت انتخاب درآوردید، می توانید کلید میانبر Shift+F10 را فشار داده تا منوی راست کلیک آن کاشی برای شما باز شود.

 

میانبر منوی استارت ویندوز 10

 

تغییر سایز و اندازه منوی استارت ویندوز 10 – کلید های جهت دار+Ctrl

این قابلیت در ویندوز 10 وجود دارد که بتوانید ارتفاع و عرض منوی استارت را سفارشی کنید. برای این کار اشاره گر موشواره خود را لبه ی منوی استارت برده و آن را بلندتر و کوتاه تر کنید.

اما نکته ی جالب این است که همین کار را می توانید.با میانبر منوی استارت نیز انجام دهید. برای تغییر عرض منوی استارت از کلید Ctrl و کلید چپ و راست استفاده کنید. همچنین برای تغییر ارتفاع منوی استارت از کلید Ctrl و کلید های بالا و پایین می توان بهره برد.

 

کلید میانبر منوی استارت ویندوز 10

 

جابجا کردن کاشی های منوی استارت – کلید های جهت دار+ALT+Shift

در منوی استارت می توانید با کشیدن یک کاشی توسط ماوس و رها کردن آن در مکان دیگر منوی استارت آن را جا به جا کنید. اما اگر بخواهید این کار را با میانبر منوی استارت انجام دهید. کافیست پس از به حالت انتخاب در آوردن کاشی با کلید های جهت دار، کلید های ترکیبی Atl+Shift و یکی از کلید های جهت دار را فشار دهید و کاشی مورد نظر خودتان را بین کاشی ها جابجا کنید.

 

ترفند میانبر منوی استارت ویندوز 10

 

افزودن کاشی ها به پوشه – کلید های جهت دار+Ctrl+Shift

قابلیت پوشه بندی اپلیکیشن ها به تازگی و در بروزرسانی Creators در ویندوز 10 رونمایی شد. برای افزودن کاشی ها به پوشه کافیست به صورت زیر (ترفندها) عمل کنید:

ابتدا منوی استارت را باز کرده و توسط کلید های جهت دار کاشی مورد نظر خود را به حالت انتخاب در آورید. سپس با فشردن و نگه داشتن کلید های ترکیبی Ctrl+Shift کاشی مورد نظر را به حالت ویرایش ببرید. همچنین اگر دوست دارید کاشی دیگری را به پوشه مورد نظر اضافه کنید با کلید های جهت دار بین کاشی ها حرکت کرده و کاشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس کلید های Ctrl+Shift را رها کرده تا کاشی های مورد نظر تشکیل یک پوشه دهند.

 

آموزش تصویری میانبر منوی استارت ویندوز 10

 

 

پرسش شما؟

در صورتی که در رابطه با مطلب "آموزش و معرفی کلید های میانبر منوی استارت ویندوز 10" سوال و پرسشی دارید، می توانید در دیدگاه ها پرسش خود را با ما مطرح کنید.

موفق و پیروز باشید …❤

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 2 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 1 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

سیدغریب سیدی ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

ممنون

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام