چگونه یک دکمه ی هوم مجازی به آیفون 10 اضافه کنیم؟

همانطور که می دانید اپل در جدیدترین مدل اسمارت فون های خود یعنی آیفون 10 به حذف دکمه ی هوم (Home) مشهور خود پرداخته و به جای آن از ژست های حرکتی جدید و دکمه ی کناری (Side button) رونمایی کرده است. اما ممکن است شما نیز با این ژست های جدید عادت نکرده باشید و دلتان برای دکمه ی هوم خاطره انگیز تنگ شده باشد. خوشبختانه شما همچنان قادر خواهید بود با استفاده از ابزار AssistiveTouch نسبت به اضافه کردن دکمه ی هوم مجازی به صفحه نمایش آیفون 10 خود اقدام کنید. این ابزار مدت هاست که در سیستم عامل آی او اس وجود داشته است و در شرایط مختلفی همچون خرابی دکمه ی هوم فیزیکی به کمک کاربران می آمد. اما در آیفون X اگر آن را به درستی تنظیم و فعال کرده باشید می تواند در اکثر مواقع برایتان مفید واقع شود. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا شما را با نحوه فعال سازی این ابزار و استفاده از دکمه ی هوم مجازی آشنا کنیم.

 

فعال سازی AssistiveTouch

برای تنظیم این ابزار ابتدا وارد اپلیکیشن Settings شده و سپس به ترتیب وارد بخش های General و Accessibility شوید. در زیر عنوان Interaction بر روی گزینه ی AssistiveTouch ضربه بزنید. اکنون چند عمل سفارشی و ژست های در دسترس را برای انتخاب مشاهده خواهید کرد اما بگذارید همانطور بماند و فعلاً قابلیت های پایه در اختیارتان قرار گیرد. کافیست دکمه ی جلوی گزینه ی AssistiveTouch را با یک ضربه فعال کنید. مشاهده می کنید که یک دکمه ی خاکستری با یک دایره سفید در داخل آن (به شکل دکمه ی هوم) بر روی صفحه ظاهر می شود.

 

 

خاموش یا روشن کردن آن

اکثر شما احتمالاً نمی خواهید این آیکون خاکستری و سفید همواره بر روی صفحه نمایش شما قرار داشته باشد، بنابراین یک راه بهتر نیز وجود دارد تا هر دفعه وارد بخش تنظیمات نشده و تمام مراحل بالا را تکرار نکنید. در تنظیمات Accessibility به پایین صفحه رفته و روی گزینه ی Accessibility Shortcuts ضربه بزنید. در میان لیست پاپ آپ ها بر روی گزینه ی AssistiveTouch ضربه بزنید تا تیک آن فعال شود. از این پس می توانید با سه ضربه پشت هم بر روی دکمه ی کناری (Side Button) آیفون 10 خود این ابزار را باز یا بسته کنید.

 

 

اگر در بخش Accessibility Shortcut ابزارهای دیگری مثل ذره بین، زوم و… را نیز فعال کرده باشید وقتیکه سه ضربه متوالی بر روی دکمه ی کناری انجام دهید، تمام آنها نمایش داده خواهند شد و سپس می توانید به روشن یا خاموش کردن ابزار AssistiveTouch بپردازید.

همچنین شما قادر خواهید بود از طریق کنترل سنتر آیفون خود نیز بدین ابزار دسترسی پیدا کنید. برای این کار ابتدا نیاز است در بخش تنظیمات وارد قسمت Control Center شده و سپس روی گزینه ی Customize Controls ضربه بزنید. اکنون در زیر قسمت More Controls بر روی علامت + در کنار گزینه ی Accessibility Shortcuts ضربه بزنید.

 

 

حال کافیست کنترل سنتر آیفون خود را باز کرده و سپس روی آیکون Accessibility Shortcuts (شکل یک آدم درون یک دایره) ضربه بزنید. اکنون می توانید به روشن یا خاموش کردن گزینه ی AssistiveTouch بپردازید.

 

 

بعد از فعال سازی AssistiveTouch مشاهده می کنید که بلافاصله آیکون خاسکتری و سفید رنگ آن بر روی صفحه ظاهر می شود. اگر از محل کنونی آن بر روی صفحه راضی نیستید کافیست لمس خود را بر روی آن نگه داشته و به موقعیت دلخواه بکشید. وقتیکه روی این دکمه ضربه بزنید گزینه های مختلفی از جمله دکمه ی هوم، نوتیفیکیشن ها، ژست ها، کنترل سنتر و… در اختیارتان قرار می گیرد.

 

 

شما همچنین قادر خواهید بود به سفارشی سازی انواع ضربه ها بر روی این دکمه بپردازید. به عنوان مثال اگر بر روی آن تک ضربه بزنید به جای باز کردن منو، یک اسکرین شات تهیه شود. یا اینکه برای دو ضربه یا ضربه طولانی یک عملکرد جدید تعریف کنید. بدین منظور کافیست در بخش تنظیمات Accessibility به قسمت AssitiveTouch رفته و در زیر قسمت Custom Actions به تعریف اعمال دلخواه خود بپردازید.

 

 

لازم به ذکر است که در قسمت Idle Opacity نیز می توانید میزان شفافیت این دکمه بر روی صفحه نمایش را نیز تغییر دهید. امیدوارم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام