چگونه در اینستاگرام عکس های ناپدید شونده ارسال کنیم؟

شرمنده ایم ولی راستش را بخواهید که اینستاگرام همچنان در حال کپی کردن از سرویس اسنپ چت است! ارائه ی سرویس استوری در اینستاگرام تنها نقطه ی شروع این سلسله کپی برداری ها بود. این شبکه اجتماعی به تازگی قابلیت ارسال تصاویر ناپدید شونده (Self-Destructing) را نیز به اپلیکیشن خود اضافه نموده است. این قابلیت از طریق بخش دایرکت اینستاگرام در دسترس قرار می گیرد. با استفاده از این ویژگی جدید شما قادر هستید تصاویری را به دوستانتان ارسال کنید که بعد از یکبار مشاهده بصورت خودکار ناپدید یا همان تخریب می شوند. همچنین اگر دوست شما از تصویر مربوطه اسکرین شات بگیرد، شما نیز با دریافت یک نوتیفیکیشن از این کار مطلع خواهید شد و به اصطلاح مچش گرفته می شود! در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این ویژگی جدید اینستاگرام و نحوه ی کار با آن آشنا کنیم.

 

اول از هر چیزی باید توجه داشته باشید که اپلیکیشن اینستاگرام شما به آخرین نسخه آپدیت شده باشد. البته اینستاگرام خبری از اضافه شدن این قابلیت در آپدیت خود منتشر نکرد و تنها به عنوان "بهبود عملکرد و رفع برخی مشکلات" بسنده کرد اما مشاهده شد که چنین قابلیتی بدان اضافه گردیده است. فکر کنم امروزه با انتشار زودهنگام آپدیت های مختلف برای اپلیکیشن ها و همچنین ضرورت به روز بودن نرم افزارها جهت جلوگیری از حملات امنیتی، کمتر کسی پیدا شود که برای آپدیت های جدید ارزشی قائل نبوده و تاکنون آن را بر روی اسمارت فون خود نصب نکرده باشد.

 

تهیه و ارسال یک تصویر ناپدید شونده

شما دو راه برای تهیه ی یک تصویر ناپدید شونده پیش رو خواهید داشت. باز کردن اپلیکیشن مربوطه و سپس ضربه زدن روی دکمه ی ارسال (شکل موشک در گوشه بالا سمت راست صفحه) شما را به بخش دایرکت اینستاگرام منتقل می کند. در پایین صفحه یک علامت دوربین اضافه شده است که با ضربه زدن روی آن می توانید عکس ناپدید شونده خود را تهیه نمایید.

به طریق مشابه در همان لیست دایرکت مشاهده می کنید در کنار نام هر فرد یک علامت دوربین نیز درج شده است. کافیست بر روی آن ضربه زده و عکس موردنظر خود را تهیه کنید.

 

 

تفاوت این دو روش در این است که در روش اول می توانید تصویر موردنظر خود را بصورت همزمان برای چند نفر ارسال کنید اما در روش دوم عکس شما تنها برای کاربر انتخاب شده ارسال خواهد شد.

 

به اشتراک گذاری تصاویر ناپدید شونده در اینستاگرام

شما نمی توانید اینگونه تصاویر را از بخش دوربین اصلی اینستاگرام به اشتراک بگذارید. با گذراندن کار بالا صفحه ای مثل زیر را مشاهده می کنید که دقیقاً مشابه صفحه استوری می باشد. بنابراین باید با نحوه ی کار آن آشنا باشید. می توانید تصویر و ویدیوی موردنظر خود را تهیه کرده (یا اینکه با کشیدن صفحه به سمت بالا از تصاویر موجود در گالری استفاده کنید) و همچنین متن یا شکل موردنظر خود را روی آن بکشید.

 

 

در آخر کافیست بر روی دکمه ی Done در گوشه ی بالا سمت راست صفحه ضربه زده و مخاطبین موردنظر خود را برای ارسال این تصویر ناپدید شونده انتخاب کنید. البته اگر از روش دوم در قسمت قبل استفاده کرده باشید که دیگر مخاطب شما از پیش انتخاب شده است.

 

مشاهده ی تصاویر ناپدید شونده در اینستاگرام

وقتیکه شما یک عکس ناپدید شونده دریافت می کنید، آن را همچون پیام های دریافتی در قسمت اصلی دایرکت مشاهده نخواهید کرد بلکه یک تصویر بنداگشتی شامل عکس و نام فرستنده را در بالای صفحه ی دایرکت ظاهر می شود. شکل آن دقیقاً شبیه به استوری های دوستان است با این تفاوت که این عکس ها در بالای بخش دایرکت قرار گرفته اند. شما می توانید با ضربه زدن روی آن، عکس دریافتی را باز و برای چند ثانیه ای مشاهده کنید. بعد از گذشتن این مدت زمان، تصویر برای همیشه ناپدید خواهد شد و دیگر بدان دسترسی نخواهید داشت.

 

 

اگر شما فرستنده ی تصویر ناپدید شونده باشید وقتیکه طرف مقابل از عکس مربوطه اسکرین شات بگیرد با دریافت یک نوتیفیکیشن از این کار مطلع خواهید شد. همچنین در صفحه ی دایرکت مخاطب موردنظر نیز این پیغام ظاهر می شود.

 

 

اینها هر آنچیزی بود که نیاز است درباره این قابلیت جدید بدانید. امیدوارم که از این آموزش اینستاگرامی نیز نهایت استفاده را برده باشید و لطفاً به اشتراک گذاری نظرات خود با ما و سایر کاربران گرامی ترفندها را نیز فراموش نکنید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام