چگونه آخرین زمان بازدید (Last Seen) را در تلگرام دسکتاپ تنظیم کنیم؟

مثل اینکه دوباره تلگرام قصد دارد با آپدیت های بی نظیر خود غوغایی به پا کند. بعد از انتشار نسخه ی 3.18 اپلیکیشن موبایلی تلگرام در صبح امروز و به وقوع پیوستن قابلیت تماس صوتی، دقایقی پیش یک آپدیت جدید برای نسخه ی دسکتاپ این پیام رسان نیز منتشر شد که خود حاوی بسیاری از تغییرات قابل ذکر است. یکی از مهم ترین این تغییرات، اضافه شدن گزینه ی تنظیمات آخرین زمان بازدید می باشد. با استفاده از این گزینه ی جدید در تلگرام دسکتاپ، می توانید تعیین کنید که چه کسانی قادر به مشاهده ی آخرین زمان آنلاین بودن شما باشند.

نکته ی قابل توجه درباره تفاوت میان گزینه در داخل اپلیکیشن موبایل و نسخه دسکتاپ در این است که در داخل تلگرام کامپیوتر شما قادر هستید وضعیت آخرین زمان بازدید را برای هر کاربری که تاکنون با آن گفتگو کرده اید مشخص کنید و بر خلاف تنظیمات موبایل، اختیارات شما تنها به مخاطبینی که شماره ی آنها را دارید محدود نمی شود. با ما همراه باشید تا بیشتر شما را با این قابلیت و نحوه ی کار با آن آشنا کنیم.

 

جهت شروع تنظیم وضعیت نمایش آخرین زمان بازدید (Last Seen) در ابتدا مطمئن شوید که از آخرین نسخه ی تلگرام دسکتاپ استفاده می کنید (جهت دریافت جدیدترین ورژن از سایت رسمی کلیک کنید). بعد از آن نرم افزار مربوطه را باز کرده و بعد از ورود به حساب خود بر روی دکمه ی منو (آیکون سه خط موازی در گوشه ی بالا سمت چپ صفحه) کلیک کنید.

 

 

هم اکنون بر روی گزینه ی Settings کلیک کنید تا قسمت تنظیمات تلگرام دسکتاپ ظاهر شود.

 

 

به پایین صفحه ی تنظیمات رفته و در زیر بخش Privacy and Security بر روی گزینه ی Last seen privacy کلیک نمایید.

 

 

هم اکنون پنجره ی حریم خصوصی آخرین زمان بازدید نمایش داده خواهد شد. در این پنجره، سه گزینه را در اختیار خواهید داشت. با فعال کردن گزینه ی نخست یعنی Everybody همه ی کاربران قادر خواهند بود تا آخرین زمان بازدید شما از تلگرام را مشاهده کنند. با این حال شما می توانید با کلیک بر روی لینک Never share with در زیر قسمت Add exceptions، افرادی که نمی خواهید وضعیت آخرین بازدید خود را با آنها به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.

 

آخرین زمان بازدید در تلگرام دسکتاپ

 

اما با فعال کردن گزینه ی My contacts همانطور که از نامش پیداست تنها مخاطبین شما قادر به مشاهده ی وضعیت آخرین زمان بازدیدتان هستند. اینبار در زیر قسمت Add exceptions دو گزینه را در اختیار خواهید داشت. یعنی می توانید با ورود به لینک اول یعنی Always share with افرادی که قصد دارید همواره قادر به مشاهده ی آخرین زمان بازدید شما را باشند انتخاب کرده و در داخل لینک دوم یعنی Never share with مخاطبینی که به هیچ وجه نمی خواهید آخرین زمان بازدید شما را رویت کنند مشخص کنید.

 

 

سر آخر با انتخاب گزینه ی Nobody نیز هیچکس نمی تواند آخرین زمان بازدید شما در تلگرام را مشاهده کند به جز آنهایی که خودتان تعیین می کنید. برای تعریف استثناء جهت کاربرانی که همواره قادر به رویت زمان آخرین بازدید شما باشند می توانید بر روی لینک Always share with کلیک کنید.

 

 

بعد از کلیک روی آن، لیستی از تمام مخاطبین و کاربرانی که با آنها گفتگو داشته اید را مشاهده خواهید کرد. جهت انتخاب یک کاربر کافیست بر روی آن کلیک کنید تا به لیست استئناء اضافه گردد. در آخر بعد از انتخاب تمام افراد موردنظر کافیست بر روی دکمه ی Save کلیک کنید.

 

 

جهت ذخیره ی تغییرات صورت گرفته در وضعیت انتشار آخرین زمان بازدید کافیست یکبار دیگر بر روی دکمه ی Save کلیک نمایید. امیدوارم که این آموزش برایتان مفید واقع شده باشد و به شدت پیشنهاد می کنیم که منتظر آموزش ها و ترفندهای دیگر ما درباره ی نسخه ی جدید تلگرام دسکتاپ و همچنین تلگرام موبایل باشید. سوالی دارید؟ کافیست آن را از طریق نظرات با ما و سایر کاربران گرامی مطرح نمایید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 4 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام