چگونه تمام لایه های یک فایل فتوشاپ را به صورت تصویر ذخیره کنیم؟

لایه ها یکی از پایه ترین قابلیت های نرم افزار مشهور فتوشاپ هستند اما تمام کارها بر روی همین ها صورت می گیرد و تا دلتان بخواهد می توانیم به شرح ترفندها و آموزش های مرتبط با آنها بپردازیم. بسیاری از افراد تمام کارهای خود را بر روی یک لایه انجام داده و همان تصویر نهایی را ذخیره می کنند اما اگر پا را به دنیای حرفه ای فتوشاپ بگذارید در برخی مواقع نیاز خواهید داشت تا از تمام لایه های فایل فتوشاپ خود به صورت تصویر خروجی بگیرید. نکته ی قابل توجه این است که فرقی ندارد این لایه ها فعال یا پنهان باشند. شما می توانید در آن واحد تک تک آنها را با فرمت های رایج فتوشاپ همچون PSD, JPEG, PNG, PDF, BMP و TIFF ذخیره کنید. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ی اجرایی کردن این ترفند جالب و بسیار مفید آشنا کنیم.

 

فایل فتوشاپی که قصد ذخیره ی لایه های آن را دارید باز کرده و سپس در نوار بالای صفحه بر روی منوی File کلیک کنید. حال نشانه گر موس را به روی گزینه ی Export برده و بر روی گزینه ی Layers to Files کلیک نمایید.

 

 

یک پنجره ی کوچک ظاهر می شود که در داخل آن می توانید به انتخاب فرمت فایل های خروجی بپردازید. همچنین فراموش نکنید که یک محل ذخیره سازی مناسب را برای این فایل ها انتخاب کنید. مطمئناً قصد ندارید که 50 لایه به صورت عکس بر روی دسکتاپ شما ذخیره شوند! بدین منظور کافیست روی دکمه ی Browse کلیک کرده و سپس مسیر موردنظر خود را برای ذخیره ی فایل ها انتخاب کنید.

همچنین می توانید یک پیشوند برای اسم فایل ها انتخاب کنید در غیر اینصورت فتوشاپ از نام فایل اصلی استفاده خواهد کرد. هرچند که بعداً نیز می توانید در فایل اکسپلورر خود نسبت به تغییر نام فایل ها اقدام کنید.

یک گزینه ی کاربردی دیگر نیز در این صفحه قرار دارد که حتماً لازم به ذکر است. اگر قصد دارید تنها لایه های فعال (غیر پنهان) ذخیره شوند کافیست گزینه ی Visible Layers Only را فعال کنید.

سرانجام در منوی کشویی زیر قسمت File type نوع فرمت موردنظر را برای ذخیره فایل ها انتخاب کرده و در آخر روی دکمه ی Run کلیک نمایید تا کار ذخیره سازی شروع شود.

 

 

پردازش خروجی گرفتن از لایه ها نیاز به زمان دارد زیرا که فتوشاپ هر کدام از لایه ها را به صورت یک فایل جدید باز کرده و سپس از آن خروجی می گیرد. اگر سیستم شما قدیمی بوده و رم پایینی داشته باشد این فرآیند ممکن است با توجه به تعداد لایه های موجود تا چند دقیقه ای به طول بی انجامد.

به عنوان مثال ما بر روی سیستمی که دارای رم SSD 8GB بود فایلی را آزمایش کرده ایم و ذخیره سازی 105 لایه ی موجود در آن، 2 تا 3 دقیقه زمان برد. شما نمی توانید با استفاده از این ترفند انتخاب کنید که کدام لایه ها ذخیره شوند بلکه تمام لایه ها یا فقط آنهایی که فعال هستند ذخیره خواهند شد. اما می توانید لایه هایی که قصد ذخیره سازی شان را ندارید به صورت پنهان در آورده و سپس در هنگام اجرای ترفند تیک گزینه ی Visible Layers Only را فعال کنید.

امیدوارم که این آموزش برایتان مفید واقع شده باشد و در صورت درخواست آموزش ها و ترفندهای مرتبط با نرم افزار قدرتمند فتوشاپ کافیست آنها را با ما مطرح کنید تا در اسرع وقت قرار داده شوند.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 1.00
[ 1 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام