چگونه یک نمودار اکسل 2016 را به صورت پی دی اف ذخیره کنم؟

همانطور که می دانید پی دی اف یکی از پرکاربردترین فرمت های اسناد و به خصوص جهت اشتراک گذاری آنلاین آنها است. بدون شک پی دی اف را می توان یکی از رایج ترین نوع فایل ها در اینترنت دانست که علاوه بر اسناد، برای انتشار نمودارها، ارائه های تخصصی، گزارش ها، کاتالوگ ها و بسیاری از موارد دیگر نیز به کار می رود. علاوه بر این یکی از مهم ترین مزیت این نوع فایل ها نیز این است که می توانید در بسیاری از نرم افزارها همچون فتوشاپ به ویرایش و استفاده از آنها بپردازید. به عنوان مثال ممکن است نیاز به کشیدن نمودار در فایل فتوشاپ خود داشته باشید اما متاسفانه این نرم افزار چنین قابلیتی را برای رسم نمودار تعبیه نکرده است. لذا آن موقع است که به سراغ نرم افزار مشهور مایکروسافت اکسل رفته و با وارد کردن ورودی های خود، نمودار موردنظر را به بهترین شکل ممکن رسم می کنید. حال خبر خوب این است که می توانید بدون هیچگونه دردسری این نمودار را بصورت پی دی اف ذخیره کرده و از آن در برنامه فتوشاپ یا هر جای دیگری استفاده کنید. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ی این کار آشنا کنیم.

 

اول از هر چیزی وارد فایل اکسل خود شده یا اینکه یک فایل جدید بسازید و نمودار خود را طبق معمول رسم کنید. حال نمودار رسم شده را با یک کلیک انتخاب کنید. نیازی به انتخاب داده ها یا ستون های ورودی نیست اما اگر بصورت خودکار انتخاب شده باشند هم مشکلی وجود ندارد. مهم این است که یکبار بر روی نمودار کلیک کنید تا انتخاب شود.

 

 

حال وارد منوی File شده و در تب سمت چپ بر روی بخش Save As ضربه بزنید. در پایین پنجره ای که ظاهر می شود منویی کشویی Save as type را باز کرده و گزینه ی PDF را انتخاب کنید. در فیلد File name نیز می توانید نامی برای فایل پی دی اف خود وارد کنید. در آخر کافیست روی دکمه ی Save کلیک نمایید تا فایل مربوطه ذخیره گردد.

 

 

کار تمام است و نمودار شما به صورت پی دی اف ذخیره گردیده است. شما همچنین می توانید چندین نمودار را در داخل یک فایل PDF ذخیره کنید اما توجه داشته باشید که آنها را در داخل اکسل مرتب کرده و نباید با یکدیگر همپوشانی داشته باشند. امیدوارم که این آموزش برایتان مفید واقع شده باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام