چگونه از دکمه ی هوم برای گرفتن اسکرین شات در اندروید استفاده کنیم؟ (بدون نیاز به روت)

اندروید همواره در مواجه با قابلیت اسکرین شات راه کارهای پیچیده و متفاوتی را ارائه کرده است و متاسفانه از پیشینه ی چندان درخشانی برخوردار نیست. چه بسا که ورژن های قدیمی این سیستم عامل به طور کلی از قابلیت گرفتن اسکرین شات پشتیبانی نمی کردند یا اینکه در بسیاری از دستگاه های آن موقع نیاز بود تا برای استفاده از این ویژگی، اندروید خود را روت نمایید. با گذشت زمان استفاده از این قابلیت نیز به مرور راحت تر گردید و امروزه در هر دستگاهی می توان با فشار دادن برخی کلیدهای ترکیبی که معمولاً دکمه ی پاور و کاهش صدا می باشد، نسبت به گرفتن اسکرین شات اقدام کرد. با این حال همانطور که مشخص است فشار دادن همزمان چند دکمه و آن هم در گوشی های صفحه بزرگ این روزها کاری بسیار دشوار خواهد بود در حدی که شاید شما نیز مثل من سعی می کنید تا حد ممکن از گرفتن اسکرین شات صرف نظر کنید. اما خبر خوبی که برایتان داریم این است که با استفاده از اپلیکیشنی که در ادامه معرفی و نحوه ی کار آن را شرح خواهیم داد قادر خواهید بود به راحت ترین شکل ممکن از صفحه ی دستگاه خود عکس گرفته و آن را بصورت حرفه ای ویرایش نمایید. به هیچ وجه ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

نرم افزاری که درباره آن صحبت کردیم Screenshot Assistant نامیده می شود که یک اپلیکیشن رایگان نه تنها برای تهیه ی راحت اسکرین شات است بلکه ابزارهای مفید دیگری همچون برش و به اشتراک گذاری آنها را نیز در اختیارتان می گذارد. تنها ایراد آن، این خواهد بود که مجبور هستید از دستیار گوگل که با نگه داشتن دکمه ی هوم ظاهر می شود، صرف نظر کنید.

اول از هر چیزی برنامه Screenshot Assistant را از یک مارکت معتبر همچون گوگل پلی دریافت کرده و بر روی اسمارت فون خود نصب نمایید. در اولین اجرا از شما خواسته می شود که این برنامه را به جای دستیار گوگل به عنوان دستیار پیش فرض اندروید خود تنظیم کنید. بدین منظور در آخرین صفحه ی خوش آمدگویی برنامه بر روی دکمه ی Assist app preferences ضربه بزنید تا به قسمت تنظیمات ارجاع داده شوید.

هم اکنون در صفحه ای که باز می شود بر روی قسمت Assist app ضربه زده و گزینه ی Screenshot Assistant موجود در منو را انتخاب نمایید. این کار به شما اجازه می دهد از این پس با فشار دادن دکمه ی هوم به دستیار اسکرین شات دسترسی پیدا کنید. توجه داشته باشید که بر روی دکمه ی تنظیمات (شکل چرخ دنده) در کنار گزینه ی Assist app ضربه نزنید زیرا که آن شامل گزینه های دیگری می شود که ما نیازی نداریم.

 

 

بعد از اعمال تنظیمات بالا همه چیز آماده شده است برای کار با نرم افزار و گرفتن سریع و راحت تر اسکرین شات! از این پس می توانید با ضربه زدن و نگه داشتن دکمه ی هوم گوشی خود، از صفحه عکس بگیرید. این کار باعث می شود از هر چه که بر روی صفحه نمایش داده شده عکس گرفته شود اما می توانید پس از آن با ضربه زدن روی دکمه ی Crop که در پایین سمت چپ صفحه قرار دارد، عکس مربوطه را برش دهید و با کشیدن نواری که ظاهر می شود تنها محل موردنظر خود را باقی بگذارید. اگر می خواهید تصویر گرفته شده را بر روی دستگاه خود ذخیره کنید نیز کافیست روی دکمه ی مربوط به آن (شکل فلش رو به پایین) ضربه بزنید. اسکرین شات های گرفته شده در همان پوشه ی پیش فرض اندروید یعنی به مسیر Pictures>Screenshots ذخیره می گردند.

 

 

همچنین اگر این اسکرین شات را گرفته اید تا برای دوستی بفرستید یا اینکه بر روی صفحه های مجازی خود منتشر کنید نیازی به ذخیره آن در گالری و سپس فراخوانی دوباره ی آن نخواهید داشت بلکه کافیست بر روی دکمه ی اشتراک گذاری در پایین سمت راست صفحه ضربه زده و سپس پیام رسان، مخاطب یا اپلیکیشن شبکه اجتماعی موردنظر خود را انتخاب نمایید. بعد از آن کافیست کارهای معمول برای پست کردن یا ارسال تصویر در اپلیکیشن انتخابی را انجام دهید.

امیدوارم که این آموزش برایتان مفید واقع شده باشد و از اپلیکیشن معرفی شده در داخل آن نهایت لذت و استفاده را برده باشید. لطفاً نظرات خود را درباره ی کار با برنامه Screenshot Assistant با ما و سایر کاربران گرامی ترفندها نیز به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 2.67
[ 3 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 1 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

maryam ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

خیلی عالی بود .و بدرد بخور . واقعا ممنونم از شما .سپاسگذارم

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام