فیلم ، عکس و به طور کلی فایل هایی با محتوای چندرسانه ای از جمله اطلاعاتی هستند که کاربران بیش از هر نوع فایل دیگر در روز با آن ها سروکار دارند و سرعت دانلود و آپلود این فایل ها و زمانی که صرف می شود به حجم این فایل ها بستگی دارد. متاسفانه اغلب فایل هایی که ما به کار می بریم بهینه نیستند و معمولا دارای دیتا های بلااستفاده ای هستند که تنها سبب بالابردن حجم این فایل ها شده اند. برای افزایش سرعت بارگذاری فایل ها یا انتقال آن ها مبحث بهینه سازی که به معنای کاهش حجم فایل بدون افت کیفیت می باشد مطرح میشود. علاوه بر نرم افزار، ابزارهای آنلاین بسیاری جهت کاهش حجم فیلم و عکس بدون افت کیفیت وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

 

 

سرویس های رایگان برای بهینه سازی فایل های فیلم، عکس و پی دی اف

 Free Tools to Reduce File Size of Videos, MP3s, PDFs, & Images

قبلا  با نحوه فشرده سازی تصاویر در ویندوز یا کاهش حجم فایل های پی دی اف آشنا شدید. در کنار این روش ها ابزارهای آنلاینی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان انواع فایل های عکس، فیلم، MP3 یا پی دی اف را بهینه کنید.

بهینه سازی فایل های فیلم و عکس  تا 60 درصد با Compressify

در صورتی که تا به حال موفق به آپلود فایل های دلخواه خود در شبکه های اجتماعی نشده اید، این مشکل تا حدودی زیادی به سایز فایل مربوطه برمیگردد. برای رفع این مشکل می توانید از ابزار Compressify استفاده کنید. این سرویس آنلاین با فشرده کردن فایل ها تا 60 درصد کم تر از حجم اصلی فایل های شما  این امکان را به کاربر می دهد تا فایل ها را با سرعت بیشتر و در زمان کمتر در شبکه های اجتماعی یا سایر پلتفرم ها آپلود کند.

استفاده از این ابزار علاوه بر کم کردن حجم فایل شما سبب میشود تا رزولوشن فیلم و عکس حفظ شود و در نتیجه فایل شما با افت کیفیت همراه نشود.

سرویس های رایگان ربای بهینه سازی فایل های فیلم، عکس و پی دی اف

فرمت هایی که با استفاده از این ابزار پشتیبانی می شوند محدود هستند؛ بنابراین می توانید فایل ها را ابتدا با ابزارهای تغییر فرمت عوض کنید و سپس آپلود نمایید. هم چنین می توانید از آموزش تغییر فرمت عکس ها با استفاده از نرم افزار Paint استفاده کنید.

کاهش سایز عکس ها با استفاده از CompressNow

وقتی که عکس های خود را  با نهایت کیفیت و با استفاده از دوربین های 13 مگاپیکسلی و حتی بالاتر گوشی خود ثبت می کنید احتمالا از حجمی که عکس شما دربر خواهد داشت بی اطلاع هستید! ابزار CompressNow  به شما این امکان را می دهد تا سه فرمت اصلی JPEG, PNG, یا GIF را آپلود کنید و سپس با انتخاب درصد دلخواه خود برای کاهش حجم در سایدبار، سایز عکس خود را بدون افت کیفیت کم کنید.

سرویس های رایگان ربای بهینه سازی فایل های فیلم، عکس و پی دی اف

کاهش حجم فایل های PDF با استفاده از SmallPDF

فایل پی دی اف یکی از ایمن ترین راه های به اشتراک گذاری محتوا است که این اطمینان را به کاربر می دهد که با قفل کردن فایل از ویرایش و سرقت اطلاعات جلوگیری کند.

مشکلی که در فایل های پی دی اف وجود دارد حجم بالاتر آن ها نسبت به سایر فرمت های اسناد می باشد. اما جای نگرانی نیست.  با استفاده از SmallPDF می توانید فایل خود را به میزان قابل توجهی کم حجم و بهینه کنید و سپس آپلود یا ارسال نمایید.

سرویس های رایگان ربای بهینه سازی فایل های فیلم، عکس و پی دی اف

بهینه سازی فایل های MP3 با استفاده از MP3Smaller

MP3 رایج ترین فرمت فایل های موزیک می باشد که کاربرد زیادی میان علاقمندان به موسیقی دارد. گاهی حجم بالای موسیقی سبب میشود که به اشتراک گذاری آن مشکل شود یا آپلود آن در سایت یا سرویس های آپلود سخت باشد. برای کاهش حجم فایل های موزیک می توانید از سرویس MP3Smaller استفاده کنید. در این ابزار آنلاین تا 50 مگابایت فایل موسیقی را آپلود نمایید و سپس از قسمت تنظیمات کیفیت موزیک خود را انتخاب کنید. بهترین و بهینه ترین گزینه برای فرمت هایی با حجم مناسب در فایل های موزیک 128 kbps می باشد.

سرویس های رایگان ربای بهینه سازی فایل های فیلم، عکس و پی دی اف

پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای کاهش حجم و فشرده سازی فایل ها بدون افت کیفیت چه راه هایی را تا به تجربه کرده اید؟پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 4.25
[ 4 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام